Úvod Články DONEZ, Docházka nezaměstnaných (Úřad práce)
DONEZ, Docházka nezaměstnaných (Úřad práce)
   Úterý, 24 Leden 2012 00:00

Pokud úřednice na Úřadu práce rozhodne, musíte se pravidelně hlásit na určené poště. V případě nemoci přinesete paní pošťačce od doktora omluvenku. I takto mohou vypadat nástroje eGovernmentu v ČR.

Občan, postižený kromě ztráty práce ještě zařazením do databáze, se musí dvakrát týdně hlásit na Czech point na České poště. A to v čase, který se dozví vždy jen jednu schůzku dopředu a který musí dodržet s tolerancí plus minus 15 minut.(5) Není to problém několika jedinců, na kontroly chodí přes 17 tisíc lidí.(6) Česká pošta to zařadila mezi služby, přestože to jediné, co v informaci uvádí, jsou vaše povinnosti. (1)

Ombudsman
Není divu, že se občané se svými stížnostmi obracejí na ombudsmana. Uvádí, že "na Czech Point musí jezdit 2-3x týdně. Ne vždy je příslušná pobočka, na níž se musí hlásit, v pěší vzdálenosti, takže jsou nuceni vynakládat další finanční prostředky za dopravu, což v jejich už tak obtížné sociální situaci představuje další zátěž. Ochránce se setkal s případem, kdy nezaměstnaný takto měsíčně projezdil téměř 2000 Kč." (2)
Ochránce monitoruje možné diskriminační jednání (z důvodu věku či pohlaví) a doporučuje při soukromé cestě evidenci na ÚP přerušit. Pokud je přerušení kratší než jeden měsíc, bude plátcem zdravotního pojištění za uchazeče po tuto dobu stát.

Komentář: Nemohu se zbavit dojmu, že ombudsman zde výrazně straní státu, kterému slouží tím, že jej ochraňuje před možným nařčením z diskriminace. Naproti tomu šikanu občanů nechává zcela bez povšimnutí. Je jasné, že raport na poště nikomu na sebevědomí nepřidá a nové místo nepřinese. Přitom by ombudsman zajisté mohl kontrolovat, je-li rozhodování úředníků ÚP zcela průhledné a pravidla pro zařazení do databáze zda jsou jednoznačná, srozumitelná a přístupná každému. Možná by zjistil zajímavé věci.

Občanská sdružení
Sdružení ProAlt považuje projekt DONEZ za nezákonné šikanování a svévolné ponižování těch, kteří ztratili práci, článek otiskly Britské listy. (7)  Uvádí i zkušenosti nezaměstnaných:
"Bylo mně sděleno, že kdybych náhodou měla v době termínu na poště přijímací pohovor, musím si od potencionálního zaměstnavatele vyžádat potvrzení, že jsem u něj byla a to pak předložit úřadu práce. Přesně tohle mne ale z příjímacího řízení předem diskvalifikuje. Tohle nám říkala i personalistka v motivačním kurzu při rekvalifikaci.” (nezaměstnaná)
V příloze Vám zasílám potvrzení o uzavření smlouvy s Českou poštou na brigádu, kterou jsem si sama našla. Paní na úřadu práce mi opět tvrdí, že musím docházet na projekt DONEZ a zároveň do práce i za předpokladu, že práci ztratím díky tomuto projektu. (z dopisu nezaměstnané)
Článek považuje procento zneužívaných sociálních dávek za velmi nízké a uzavírá, že většina lidí, kteří ztratili práci, si v minulosti hradila příspěvek na státní politiku zaměstnanosti. (7)

Média už si všimla
Jak píše J.Šimonová na iDNES: Pokud stát samoúčelně ztěžuje nějaké úkony či chování vybrané skupině obyvatel s odůvodněním, že tato skupina občanů by mohla porušovat zákon, ačkoliv nijak nebylo prokázáno, že by zákon skutečně oni občané konkrétně porušovali, pak takové samoúčelné ztěžování života je v rozporu s demokratickými principy právního státu. (5) MPSV chce prý zamezit práci na černo. Autorka však správně uvádí, že na sociálním systému parazitují hlavně zaměstnavatelé, kteří za černé zaměstnance nenesou odpovědnost stran bezpečnosti práce a pracovních úrazů, nehradí jim placenou dovolenou a nehradí jim žádné, ani zdravotní, ani sociální pojištění, ani nenesou žádné další výdaje, spojené s jejich zaměstnáním. Postih nikoli zaměstnavatelů na černo, ale samotných zaměstnanců, kteří prací na černo velmi riskují, pak nevypadá příliš logicky. (Článek má už stovku komentářů).

Z historie

  • srpen 2012: Počet nezaměstnaných, které stát poslal na veřejnou službu, se zvyšuje. V prvním pololetí se prací v jejím rámci zúčastnilo už téměř 38 tisíc lidí.
  • listopad 2012 Ústavní soud zrušil tzv. veřejnou službu pro rozpor s ústavou (podrobnosti nehledejte v novinách, ale přímo u zdroje). (8)
  • leden 2013 Ministerstvo práce a sociálních věcí oznámilo, že plánuje v záři systém DONEZ úplně ukončit (9)
  • říjen 2013 DONEZ skončí letos. Podle sdělení MPSV se muselo hlásit na poštách 117 900 lidí. Zhruba 9600 z nich pak úřady práce vyřadily ze své evidence a nezaměstnaní tak mohli přijít o dávky. Do zaměstnání nastoupilo 3728 osob. Celkový rozpočet činí 798 milionu korun. (10)

Takzvaná veřejná služba
DONEZ není jediný nástroj na ohýbání hřbetu nezaměstnaných. Dalším je tzv. "veřejná služba", neplést s obecně prospěšnou prací. Takzvaná veřejná služba je povinnost občana v hmotné nouzi odpracovat bezplatně pro obec nebo jinou organizaci nejméně 20 hodin měsíčně, zpravidla při zametání ulic. Pokud k tomu z jakéhokoli důvodu nedojde, obdrží občan na životní potřeby pouze 2020 Kč měsíčně. Pracovníci ve veřejné službě nemají práva zaměstnanců ani nárok na odměnu, ačkoli vykonávají činnosti, které odpovídají běžnému zaměstnání. Ministerstvo práce a sociálních věcí se snaží tzv. veřejnou službu dále rozšířit a nahradit neplacenými pracovníky zaměstnance veřejně prospěšných prací.(3)

Jak informuje Akční spolek nezaměstnaných (4), MPSV odstartovalo začátkem listopadu 2011 informační kampaň k sociální reformě. Za kampaň zaplatilo 747 000,- Kč a finanční prostředky na ni byly mimo jiné použity z Evropského sociálního fondu, který má sloužit ke zmírňování dopadů ekonomické krize v oblasti nezaměstnanosti.

Srov. Úřední kontrola z peněz nezaměstnaných (MPSV, květen 2012)

Zdroje
(1) Česká pošta, DONEZ - Docházka nezaměstnaných, http://www.ceskaposta.cz/cz/sluzby/czech-point/donez/donez---dochazka-nezamestnanych-id35891/
(2)  Kancelář veřejného ochránce práv, Počet stížností na nový systém DOcházky NEZaměstnaných roste. 19. ledna 2012. http://www.ochrance.cz/tiskove-zpravy/tiskove-zpravy-2012/pocet-stiznosti-na-novy-system-dochazky-nezamestnanych-roste/
(3) Neslužba, Proti veřejné službě - za řádnou práci. http://www.nesluzba.czweb.org/index.html
(4) Akční spolek nezaměstnaných, občanské sdružení, http://www.akcnispolek.estranky.cz/
(5) J. Šimonová, DONEZ je Docházka nezaměstnaných na Czech point na České poště, 27.12.2011
(6) Týden, Kontroly docházky lidí bez práce na poště se vyplácejí. 13.12.2011, http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/kontrola-dochazky-nezamestnanych-na-poste-se-vyplaci-mne-si-drabek-ruce_220017.html
(7) Britské listy, Nezaměstnaní na pranýři, 19.12.2011,  http://www.blisty.cz/art/61481.html
(8) ÚS zrušil tzv. veřejnou službu a některá ustanovení zákona o zdravotních službách pro rozpor s ústavou, http://www.usoud.cz/clanek/7449
(9) http://portal.mpsv.cz/sz/obcane/donez
(10)  http://www.egov.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=821:nezamstnani-se-u-nemusi-hlasit-na-pot--system-donez-koni&catid=1:egovernment&Itemid=3

 

Aktualizováno Pondělí, 07 Říjen 2013 21:06
 

Komentáře 

 
-1 # Zdeňka Machová 2012-05-09 13:10 Dobrý den,je strašné,kam až tato republika došla,lidé tím,že nemají zaměstnání,tudíž žádný příjem,tak nemají právo ani na dovolenou s rodinou,aby byli v čase na poště.Sice se píše,že lze požádat o přerušení evidence,ale v Nové Jičíně na Úřadě práce to nikoho nezajímá,prý mají svá pravidla,kam až tohle šikanování má zajít,,,,,děkuji za odpověd. Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
+4 # Egon 2012-05-10 23:47 Paní Machová, pokud jste na svoji žádost dostala zamítavé stanovisko písemně, budeme Vás rádi zastupovat v případné stížnosti a/nebo Vám zajistíme právníka. Nemusíte si to nechat líbit.
S přítelským pozdravem, Egonov o.s.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Zdeňka 2012-05-11 12:39 Moc Vám děkuji za odpověd a podporu,v případě nutnosti budu ráda,že pomůžete.Ještě jednou moc děkuji.
S pozdravem Z.Machová
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Simona 2012-07-17 15:04 Dobrý den,
mohla byste mi napsat, jak jste dopadla. Stejný problém s dovolenou řeším v Kopřivnici.
Děkuji za odpověď.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Dáša 2012-11-21 16:20 Dobrý den,
i mně na našem ÚP řekli, že na dovolenou NEMÁM NÁROK, protože jsem doma jako nezaměstnaná STÁLE..jinými slovy jakápak dovolená, když jí mám v podstatě pořád! a to jsem byla poprvé v životě na úřadě práce, nepobírám žádné peníze, a s prací jsem skončila po roce a půl marodění ze zdravotních důvodů…a představte si, že po půlroce mne hned zařadili na DONEZ…a prý, že je to pro dlouhodobě nezaměstnané, či pro ty co byli nezaměstnaní v posledních letech vícekrát..v tomto státě je něco špatně
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
+1 # douskova 2012-05-14 12:40 dobrý den .taky mi bylo zděleno že mě bude muset zařadit na docházení na poštu.mám dvě děti 1 třida 3 třida do školy dojíždějí.nemám na rok na družinu protože sem nezaměstnaná.nemuže sehnat praci a ještě bych musela sebou tahat děti.na poštu a boužel hlidání nemám a sklukem dojiždim na kontrolu do motola na zuby.a děti by nemohly ani na vylet oprázdninach.tak nevim jestly mě tam zařadí nebo ne.a tady neni práce normlně a na černo bych si práci nedovolila.d. Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Rotigová 2012-05-19 11:49 Dobrý den,mám dotaz…jsem vedená na ÚP,kde jsem také doložila DPP,tudíž nepracuji na černo,jen si přivydělávám.(jsem samoživitelka tří nezl. o trvalém pracovním poměru si můžu nechat jen zdát,píši ze zkušenosti)Ted mě zařadili do programu Donez,a návštěvy na poště se jednoduše nedají stíhat kvůli práci kterou dělám na DPP.Mám dobrovolně zrušit DPP abych splnovala povinnost ÚP? NEBUDE TO BRÁNO JAKO POHRDÁNI PRACÍ A NEVYLOUČÍ MĚ KVŮLI TOMU Z EVIDENCE,KDYŽ POMĚR UKONČÍM SAMA ? o to přeci na ÚP šlo,aby si člověk našel práci,at na HPP,DPP,DPČ…je to jedno,,,pro mě je třeba DPP odrazový můstek,když se osvědčím,zaměstnají mne i na HPP,,,,ale tak mi to ÚP úplně znemožnuje,,,tak co vlastně chtějí? …vyřazení z ÚP si nemohu dovolit,přišla bych o příspěvky na bydlení…je nějaké řešení? Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Egon 2012-06-05 09:16 Paní Rotigová a ostatní,
zkuste vydržet. Máte právo pracovat na DPP a nenechat si v tom ÚP bránit. Komunikujte (doporučené dopisy nebo potvrzené kopie), nenechte se odradit. V případě nutnosti, Kontakt na redakci Egonov je uveden. Hezký den!
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
+1 # ToSeMiLibi 2012-06-08 18:58 Správně, jen do nich bušte! Není cílem sprostě na všechno a na všechny nadávat, ale pokud se nějaký zlořád najde, je dobré o něm vědět! Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Ilona 2012-06-27 21:55 Dobrý den, chci se zeptat zda můžu přijít na schůzku stanovenou ÚP o několik dnů dříve z dúvodu, že na další dny mám zaplacenou dovolenou (syn(11) je alergik, dovolenou nám zaplatil starší syn žijící v Londýně) jedná se o září.
Podotýkám,že celé prázdniny budu vykonávat veřejnou službu, 4 hod denně, (paradoxně na ÚP)
Potřebovala bych vědět, jestli mne mohou, z tohoto důvodu vyřadit z evidence.
Děkuji za odpověď
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Dáša 2012-11-21 16:24 u nás mohou…nevím jak u vás, jak tak koukám, všude je to jinak Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
+2 # pavel 2012-08-03 21:38 v zivote jsem nepracoval na cerno,prisel jsem o praci a musim chodit 2x tydne na postu,dnes jsem tam byl a postacka me jeste schvalna provokovala a snazila se me ponizit pred "slusnyma" lidma,ale ja se ji smal,tvarila se prisne,jako moje nadriznea,pritom je to cesky jelito bez iq a ucty k nikomu a necemu,tvrdila,ze ten program nefunguje ,byl jsem tam po 4 a pokazde ten porgram nejde a ona musi odchszet nekam do vedlesi mistosti to vytiskount rucne,nemam repsekt a uctu k takovymu systemu,ktery vyrvorili komunisticky smejdi jako je drabek,postacky me klidne muzou minitorovat muj zivot 2x tydne,ale muj repspekt nikdy nedostanou,pokazdy mam z toho legraci,jak se snazi byt dulezita,pritom by mela byt rada a lizat mi nohy za to ze jeji zamestnavatel ceska posta diky me bohatne a dostrava za tuhle cekosu picovinu bez logiky a smyslu 200 milionu rocne!!jsme silnejsi nez ona,postavim se tam a jen cekam,ona se snazi provokovat a ja jen cekam a mam vyraz jako to je tunel,ze odevzdavam akorat prachy poste a je to pravda,je to k hovnu,ale nejakej prasivej drabek me nezlomi!!nikdy!!diky temlhe vecim,ktere zavedl ceskou spolecnsot nenavidim vic a vic,za to ze se cesi priblblx vrsci zpet do komunismu!!je potreba tohle nahlasil na zapade,alby videli jaky cesi jsou smradlavy hovna!!donez:))))) nikdy me nezlomi drabek a jemu podobni krysy!! Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
+1 # Ladislav Horní 2012-08-21 09:42 Zdravím Po dvou letech na u.p. jsem byl
zařazen do projektu donez.
Po celou tu dobu na pracáku si aktivně sám
hledám práci. Problém je vtom že jsem tělesně postižený.
Tento projekt vnímám jako apsolutní
šikanu a jen myšlena na to že mám jít na poštu mě dokáže vydráždit až na maximum.
Nikdo mi nechce dát práci legálně,jak asi
mě někdo dá práci na černo? Apsolutní
nesmysl.Všude čtu jen o povinnostech v donezu, jště jsem nikde nenašel moje práva v tomto projektu a možnost jak se bránit proti něčemu s čím ani v nejmenším
nesouhlasím.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
0 # Lenka Skok 2012-10-12 09:38 Dozvěděla jsem se,že návštěva na DONEZ stojí 47,- Kč.Takže další vyhazování peněz z našich kapes.Také docházím a připadám si jako kriminálník.Co se to v tomto státě děje?Mám odprácováno přes 23 let.Nedostávám žádnou korunu od státu.DONEZ by měli okamžitě ZRUŠIT!!!!!!!
Je to nemorální a zasahuje to do života řádných občanů.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
+1 # karel 2012-11-01 18:07 je to ponižující před plnou poštou lidí žádat o zapsání na úp.přál bych to těm hajzlům co na to přišli banda prasat !!! Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
0 # Bedřich 2012-11-04 20:47 Dobrý den,delší dobu jsem vyřazen z uhelného dolu na nemoc z povolání.Můj zdravotní stav není ideální,mám 56 let a musím se hlásit na poště.To se ještě obávám,že budu nucen k prospěšným pracím.Stát mi bere každý měsíc 8000kč a ještě platím daně!?Můžete mi poradit,jak se zbavím toho,aby mi stát stahoval z renty 8000kč?Mohu odmítnout veřejně prospěšné práce?Děkuji za odpověď. Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # ivana 2012-11-13 13:24 Dobrý den, dnes bylo řečeno, že budu zařazena do DONEZ. Jsem invalidní důchodce druhého stupně po dvou operacích páteře. jsem povinna docházet. Děkuji Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Dáša 2012-11-21 16:31 víte co tedy nechápu, je spousta lidí co jsou ZDRAVÍ A POBÍRAJÍ PENÍZE OD ÚŘADU PRÁCE A SOCIÁLKY , ale všude čtu příspěvky a nářky lidí, co jsou invalidní tedy částečně a hlavně, kteří píší že "nepobírají" žádné peníze, ano platí nám zdravotní…ale proč nezařadí hlavně ty zdravé a ty co pobírají…když už chtějí někoho podezřívat a šetřit státní kasu…na tom zdravotním toho moc neušetří na těch dávkách ano !!! my dávky v automatech neprohráváme… Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Egon 2012-11-27 22:53 ÚS zrušil tzv. veřejnou službu pro rozpor s ústavou (podrobnosti nehledejte v novinách, ale přímo u zdroje). (8) Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # janel 2012-12-04 13:37 Dobrý den, jsem už podruhé zařazená do DONEZ a to jsem rádoby jen rok bez práce a každá návštěva pošty je pro mě strašně ponížujícÍ. A to nemluvím o žádosti u doktora o omluvenku pro sebe, nebo proto že jsem s dítětem u doktora. Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
0 # Irena 2012-12-14 16:15 Dobrý den, jsem na tom také podobně,nemohla jsem najít žádnou práci a teď jsem si našla alespoň práci na DPČ s tím, že po 3 měsících dostanu práci na Hlavní pracovní poměr, ale v pátek mám jít na ranní a nemůžu jít jelikož musím jít na Czech point.Počítám, že když jim několikrát řeknu, že jdu na Czech point budu za chvíli opět bez práce!
Vypadá to tak, že ÚP jsou spokojeni, že je spoustu nezaměstnaných.
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Simča 2012-12-14 16:23 Na Vašem místě bych se bez udání důvodu odhlásila z ÚP.Nic to nestojí.Jen nevím, jak je to s dávkami - na bydlení třeba nebyl problém. Udělala jsem to tak,když jsem jela na dovolenou..odhlásit,přihlásit,j en si budete muset oběhnou administrativní kolečko. Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Irena 2012-12-15 16:05 Děkuji za radu ale pobýrám dávky HN a příspěvek na bydlení…toto si nemohu dovolit.Přišla bych o dávky a mám dvě děti :(. Jojo ti co chtějí pracovat nemohou,je to smutné co se tady děje.Nechci pracovat na černo, mám legální smlouvu a vlastně ÚP a jejich DONEZ mi podkopává nohy. Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Irena 2012-12-15 16:10 Zajímalo by mne, proč pan Drábek na svých stránkách píše,že práce je omluvenka, když mi na ÚP paní řekla, že Donez má přednost.Mají v tom trochu bordel. Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Andrea 2012-12-28 08:49 Dobrý den, žádám o radu,mohu se někam obrátit pokud jsem byla vyřazena z ÚP(důvod: jedno zapomenutí, na DONEZ jsem se dostavila cca. o 5hod. později),práci na černo nemám, ani mi nic nedokázali. Od státu nepobírám žádne sociální příspěvky,protože žiju u rodičů, kteří podnikají(bohužel nemám nárok). Dluh na VZP narostl, takže nejen že nemám práci, ještě jsem zadlužená a co si budeme povídat penále nejsou zrovna nízká záležitost a hlavně…hlavně stále rostou. Takže já ted posílám 200kč měsíčně VZP, které mi dává máma ze svojí vlastní vůle(penále stále rostou). Prosím poraďte. Je nějaká možnost kam zaslat dopis, popřípadě nějaká stížnost? začínám se bát co budu dlužit třeba za rok pokud si práci nenajdu :-( Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
+1 # Zlata 2013-06-17 23:12 Teplice a systém DONEZ. V Teplicích zařazují do DONEZ každého bez ohledu na kritéria. Je to jasná šikana. Na poště Vám ani nepozdraví na pozdrav a nekomunikují s Vámi, tváří se jako citron, dívají se na Vás s despektem a zvou si Vás každý druhý den!! Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # macík 2013-08-14 11:30 Chodím na DONEZ 3x týdně.Je to ponižující říkat u okýnka,že jdu z ÚP!Ještě ke všemu tahle pošta má jen dvě okýnka a bez klimatizace. fronta až po schodech dolů po každé. Musela jsem zrušit dovolenou s dítětem,takže to sedí celé prázdniny doma a já si připadám jako když jsem provedla něco hrozného a musím za to pykat. Je to fakt hnusný!! Nemůžu se už dva dny dovolat na ÚP,protože to tam pořád nikdo nezvedá a chovají se ke mě jak ke špíně. Chci být nepřizpůsobivá!!! Ti nikdy nemakali a taky proč,když jim vypočítávají dávky z průměrného státního platu! Já bych taky nemakala. Nadávejte na komouše jak chcete,ale práci měl každý Stydím se za to,že tu musím žít. Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
+1 # Dagy 2013-08-14 12:32 macíku: Ano, smutná situace, souhlasím. Mně na ÚP a to nepobírám žádné dávky, bylo řeeno, že když jsem nezaměstnaná tak jsem vlastně doma pořád a tak nemám právo na žádnou dovolenou!!! Přitom jsem se dočetla, že na dovolenou právo máme a rodina tím přeci nemusí trpět a sedět doma, ale mám prý ÚP dovolenou nahlásit. Nepřizpůspbiví si vydupají vše na co mají právo a také si to velmi rychle dokáží zjistit a zajistit, ale nám se nikde neřekne na co právo máme, natož aby nám to bylo umožněno. Holt máme jinou náturu, nejsme tak hlasití a neodbytní. Na poštu se údajně také má chodit dvakrát týdně, né třikrát. Hrozné je, že na poště dělají stavební spoření, pojištění aut,občanů,domácnost í, ověřování listit, kopírování, výpisy z katastru, vnucují losy, bulvární časopisy, nabízejí žvýkačky, sušenky, různé karty a spoustu jiných produktů na kterých chtějí vydělávat…namísto aby jen brali balíky a dopisy, složenky a fungovali jako pošta…a to vše neskutečně zdržuje,tvoří se fronty a člověk tam stráví neskutečnou dobu.. Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # 729 2013-08-20 17:05 Co se tu všichni divíte. Paničky na ÚP si přece nebudou dělat problémy s nepříspusobilými nezaměstnanými. Proto do akce DONEZ zařazují lidi u nichž předpokládají, že se nebudou bránit. Lidi v předdůchodovem věku, nemocné invalidy, samoživitelky. Proboha, ty podnikatelské paničky nekdy nepracovaly nikde jinde než na ÚP a podle toho to tak vypadá. Je pravidlo- čím větší nezaměstnanost, tím větší buzerace. V Praze je to na ÚP úplně v pohodě. Kdo pracuje za mzdu nebo plat a volí pravici je …! Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # jiri 2014-06-26 20:28 dobry den,mam dotaz,byl jsem vyraz z evidence up.od up ale jiz nepobiram zadne davky,jen za me plati zdravotni pojisteni.Jde mi ale o to,kdyz pobiram davku HN zda mi seberou i to.zivim sam dve deti.deiku Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Egon 2014-06-30 08:54 Jiří, my zde nejsme odborníci na sociální dávky, zkuste se prosím zeptat tam, kde vám ty dávky přidělili. Nenechte se odbýt. Oni jsou za to placeni, je to jejich povinnost vám kvalifikovaně odpovědět.
Mnoho štěstí!
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 
 
-1 # Nicol 2014-09-03 16:12 Dobrý den,
Chtěla jsem se zeptat jestli je možné nahlásit někoho kdo je na ÚP, dokonce je hlášen na městském úřadu, takže vlastně ani nemá kde bydlet, ale do práce chodí a vydělává i za zády ÚP.

Předem Děkuji za odpověď
Odpovědět | Odpovědět s citací | Citovat
 

Přidat komentář

Respektujte prosím náš čas (předem děkujeme):
- odpovídejte věcně a k tématu
- pokud protistranu neznáte, zvolte vykání
- neurážíme se a každý má právo na svůj názor
- musíte-li opravdu vložit příspěvek mimo téma, uveďte jej značkou OT (off-topic)
- nevhodné komentáře budou bez varování smazány.


Bezpečnostní kód
Obnovit